Koristimo tehnologije praćenja na našoj web stranici kako bismo poboljšali Vaše iskustvo pregledavanja. Nastavkom pregledavanja dajete suglasnost za naše korištenje kolačića i piksela. Suglasnost možete povući u bilo kojem trenutku prilagođavanjem postavki Vašeg preglednika.
Naš raspon pažnje se ne smanjuje, smanjuje se tolerancija na nebitno
Iskreno, ne vjerujem da je ijedna od te dvije izjave iz naslova istinita.
Ali trebala mi je dobra uvodna rečenica da vas zadržim da nastavite čitati. 😀
Zapravo, raspon pažnje prosječne osobe smanjio se s 12 na 8 sekundi u posljednjih ~20 godina.
Što to znači za Vašu karijeru?
Samo oni koji su izuzetno svjesni uspijevaju pažljivo filtrirati sadržaj koji puštaju u svoje glave. Većina i dalje vodi svoje živote na autopilotu, poput živih zombija ili hrčaka u koloturu. 😴
Moje objašnjenje za pad raspona pažnje i nedostatak fokusa je donekle logično: sve manje smo sposobni kontrolirati količinu i kvalitetu/točnost informacija koje nam se serviraju.
Nekoliko rješenja
Rješenje se čini logičnim, ali teško provedivim, posebno kada doslovno znači da trebamo:
(Ponovno) uvježbati svoje kritičko razmišljanje i vještine fokusiranja
Drastično smanjiti korištenje pametnih telefona i drugih uređaja (nedavno je jedna moja klijentica doslovno briznula u plač poput mog sina od 4,5 godine tijekom našeg sastanka, jer joj je telefon zazvonio 11 puta u roku od jednog sata 🤯).
3. Trebamo biti spremni zaboraviti nepotrebne stvari kako bismo oslobodili prostor u mozgu za kvalitetan sadržaj
4. Prebaciti se na multitasking samo kada je to stvarno potrebno. Umjesto toga, pokušajte započeti i završiti jednu stvar odjednom.
5. Pridržavati se zdravih rutina kada je riječ o rasporedu spavanja. Studije koje je provela National Sleep Foundation 2021. godine pokazale su da nedostatak sna može dodatno smanjiti raspon pažnje, otežati donošenje odluka i oslabiti pamćenje.
6. Jedna studija iz 2003. godine otkrila je da samo 20 minuta vježbanja može znatno poboljšati obradu informacija i funkcije pamćenja.
Implikacije za vaše poslovanje ili karijeru
U svom današnjem radu u Game of Jobs, provodim radno vrijeme radeći s vlasnicima malih poduzeća koji žele više klijenata ili s menadžerima/direktorima koji teže boljem poslu.
Teoretski znaju da ova "nova stvarnost" može biti ili ogromna prilika ili baš opasna zamka.
Ali, to prečesto, nažalost, rezultira time da svi postajemo sve više usmjereni na sebe. Da ne kažem opsjednuti sobom. Privlačenje pažnje pravih ljudi postalo je sveti gral zbog kojeg mnogi od nas gube glavu.
Jedna od glavnih pogrešaka koju vidim da ljudi čine na LinkedInu dok pokušavaju privući pažnju ciljane publike jest što stavljaju sebe na prvo mjesto.
Guess what: vaša ciljana publika ne mari za vas, vaše ciljeve, ono što želite postići ili zašto.
Sve teme prepune "ja" u fokusu zapravo vaše ciljane klijente zamaraju. 🙄 Njih zanimaju samo oni sami. I bolje vam je to prihvatiti čim prije.
Ako želite uspjeti, vaš glavni zadatak kao malog poduzetnika koji želi osvojiti premium klijente ili kao tražitelja menadžerskog/direktorskog posla iz snova je da:
🧩 stavite svoju ciljanu publiku u središte svojih poruka (npr. idealni klijent koji će kupiti vašu uslugu ili budući poslodavac koji bi vam trebao ponuditi posao iz snova).
🧩 objasnite kako vi/vaša ponuda rješava ono što ih "boli", baš kao vrhunski antibiotik.
🧩 zašto bi trebali odabrati baš vas (umjesto vaše konkurencije na tržištu). Pobrinite se da jasno shvate što vas/vašu ponudu čini jedinstvenima u nekoliko sekundi (ili će njihova pažnja odlutati drugdje).
Kad budete jasni što točno prodajete i kome, koji su izazovi vaših idealnih klijenata i što vas/vašu ponudu čini posebnom, ulazak potencijalnih klijenata u vaš prodajni proces logičan je sljedeći korak.
Čak i ako to znači radikalni pad broja lajkova od potpuno nebitnih osoba koje vam nikada neće ponuditi bolji posao ili biti spremne kupiti ono što nudite.
Želite istražiti kako vam mogu pomoći da brže i s manje stresa ostvarite velike stvari vezane uz rast vašeg poslovanja ili karijere iz snova?
Na pravom ste mjestu - javite se najbolje porukom preko Linkedina.
Navijam za vas i vaš uspjeh 🙌
Najčešće greške u CV-ima IT kandidata
Želim prije svega istaknuti kako je ovaj tekst nastao kao rezultat suradnje s portalom ITkarijera.ba
IT industrija još uvijek je među ponajbolje plaćenim sektorima u cijeloj regiji. Samim time atraktivna je brojnim kandidatima, ali je i konkurencija poprilična. Posljedično, tradicionalni odjeli „kadrovske službe“ transformirani su već u velikom broju slučajeva u moderno orijentirane HR odjele, tj. odjele za strateško upravljanje „ljudskim resursima“, a selekcijski postupci postaju sve sofisticiraniji.
Životopis/ CV je obično prvi dokument koji prijavljenima za posao osigurava (ili ne osigurava) poziv u sljedeći krug selekcije. U ovom članku donosimo pregled najčeščih grešaka u CV-ima IT kandidata. Ideja je da te greške osvjestite, ispravite i/ili izbjegnete kako bi si maksimizirali šanse za prolazak u sljedeći krug selekcije.
Neke od najčešćih grešaka specifične za CV-e IT kandidata su:
Navođenje previše tehnologija nelogičnim redosljedom. IT kandidati se često kroz edukaciju i/ili karijeru susreću s brojnim programskim jezicima, frameworcima, metodologijama rada i alatima, a još češće ih imaju potrebu navoditi sve u CV-ima bez logičnog slijeda. Na taj način kandidati smatraju da povećavaju svoju „zapošljivost“ u više smjerova, ali istina je upravo suprotna. Navodeći baš svaku tehnologiju komunicirate da ste „jack of all trades, master of none“. Nepovezanim navođenjem programskih jezika, frameworka i ostalih tehnologijama možete odati dojam da nemate holističnu sliku o IT tržištu. Na primjer, možete biti „senior developer koristeći primarno Microsoft stack“ pa tu možete navesti SQL bazu, C#, microservise i Azure cloud kao smislenu cjelinu. Ima puno više smisla nego navoditi npr. Embedded C, Python, Swift, performance testing i Android studio sve zajedno. Možete koristiti i skalu za gradiranje određene vještine (npr. 1 do 5), iako je to samo subjektivan dojam koji će poslodavac po potrebi testirati. Navedite primarno one tehnologije koje istinski poznajete i regularno koristite. Na taj način, regruteru ćete pomoći da ustanovi koje su vaše ključne kompetencije i ispravno ih poveže s zahtjevima otvorenog radnog mjesta. Najbolje je naravno da su vaše kompetencije u skladu za onima traženim za konkretni posao.
Nekompatibilnost s Applicant Tracking System-om (ATS-om). ATS je software koji kompanije sve češće koriste za automatizaciju procesa zapošljavanja, a sve s ciljem uštede vremena, povećanja efikasnosti i objektivnosti u selekciji. Prema nekim statistikama, ~70% CV-a diskvalificira ATS (posebice u velikim multinacionalnim kompanijama), bez da dođu u ruke regrutera. ATS skenira CV i traži ključne riječi koje uspoređuje s traženim kompetencijama dotične pozicije. Stoga je vrlo važno da ključne riječi budu prisutne na potrebnim mjestima u CV-u (u sažetku, radnom iskustvu, itd) i ispravno prilagođne za konkretno radno mjesto. Neki kadidati svoju poziciju ili iskustvo opisuju terminima poput „Java guru“, „.Net nindža“ ili „AQA pro“, pritom ne razmišljajući da ATS neće ispravno mapirati takve ključne riječi. Drugim riječima, eliminirati će ih iz selekcije iako možda imaju potrebno iskustvo. Imajte na umu da ATS ne može čitati slike, ili tekst napisan u tablicama pa to izbjegavajte, a ključne riječi svakako prilagodite zahtjevima konkretne pozicije. Također, pipazite da CV izradite u alatu koji je kompatibilan sa ATS-om (najčešće korišteni format je Europass CV, a preporučljivo je koristiti alat koji omogućava lakše i vizualno atraktivnije formatiranje CV-a poput recimo www.flowcv.com).
Ne navođenje linkova na Github, Stackoweflow i/ili BitBucket
Linkovi na stranice poput ovih vrlo su važni jer daju dodatnu dimenziju vašim tehničkim kompetencijama. Omogućuju direktan uvid u vaš kod, ekspertizu ili projekte tako da svakako otvorite i popunite profile na njima, makar uključili i dodatne projekte mimo regularnog posla u koje ste invilvirani (imajte na umu da je kod brojnih poslovnih projekata zaštićen i nije ga primjereno dijeliti na platformama dostupnim svima).
Želja kandidata da budu percipirani kao „full stack“ developeri
Često developeri imaju tendenciju smatrati se akspertima i za „backedend“ i za „frontend“ (tzv. full stack developeri), a u realnosti je situacija često drugačija. U CV-u jasno navedite dio u kojem imate više iskustva i/ili koji preferirate raditi. Ukoliko ste zaista „full stack“ developer, odlično, ali nemojte to koristiti u CV-u samo kako bi si povećali šanse za zaposlenje, jer si radite medvjeđu uslugu. Drugim rječima, budite svjesni da ćete u budućim fazama selekcije trebati i demonstrirati svoju ekspertizu na klasičnom i/ili tehničkom intervjuu, on-line testiranju itd.
Korištenje AI alata za generiranje CV-a. U novije vrijeme, sve više kandidata koristi AI alate za brojne poslove pa tako i za generiranje CV-a, a to nije preporučljivo. U nekim situacijama AI alati mogu uštedjeti incijalno vrijeme, ali često u praksi ispadne da potrošite više vremena pregledavajući i popravljajući CV nego da ste ga sami napisali. A i imati ćete više vjere u svoj CV (i sebe) na intervjuu ako ste ga napisali sami ili u suradnji sa stručnom osobom.
Ne navođenje hobija
Mnogi developeri, testeri i/ili drugi IT kandidati imaju brojne zanimljive hobije. Ne uključujući njih u CV gubite mogućnost da dodatno istaknete svoju osobnost. A osobnost je poslodavcima vrlo važna. Možda je upravo npr. Dungeons & Dragons ili sviranje gitare zajednički interes koji dijelite s regruterom ili poveznica s kulturom dotične kompanije pa vam to bude odlična uvertira za komunikaciju.
Ne spominjanje da rade po „Freelance/Business to Business (B2B)“ modelu Određeni IT kandidati ne preferiraju regularno zaposlenje s pripadajućim benefitima, već odabiru raditi po tzv. „freelance“ modelu. Pravni akpekt ovakvog poslovanja tema je za sebe, ali ukoliko ste odlučili da je to preferirani ili jedini model poslovanja koji želite, navedite to u CV-u. Na taj način uštediti ćete dragocijeno vrijeme svima, tj. fokusirati ćete se na privlaćenje iskuljučivo „freelance“ angažmana.
Fokus na zaduženja, a ne mjerljive pokazatelje radne uspješnosti. Ovo je jedna od glavnih grešaka koje kandidati za posao rade u svojim CV-ima (neovisno o industriji), ali predočiti ćemo ju koristeći IT primjer. Umjesto „automatski tester koji uspješno identificira bug-ove na tjednoj bazi“ u CV u vrstite konkretne pokazatelje vaših rezultata. U ovom primjeru to može biti: „QA inženjer s 3 godine iskustva u manualnom testiranju i 2 godine u automatskom testingu koristeći Selenium i Jmeter, koji poznaje osnove objeknto orijentiranog programiranja. Koristeći agilne metodologije rada, u zadnja 3 sprinta identificirao 3 buga od kojih su svi uklonjeni i pridonijeli finalizaciji Android aplikacije za internacionalnog klijenta u telecom segmentu“. Vidite razliku? Kojeg kandidata biste vi pozvali na razgovor?
Nema inputa o iskustvu s „Agilnim“, „Waterfall“ ili hibridnom metodologijama rada
Mnogi kandidati u CV-u ne navode koje metodologije rada poznaju ili koriste, a brojni projekti u IT industriji danas se izvode koristeći „Agile/Scrum“ metodologiju. S druge pak strane, neki projekti prikladniji su za klasičniji „Waterfall“ način rada. U praksi se često susreće i hibridni model s elementima obje prethnodno spomenute metodologije. Navođenje ovih informacija u CV-u može biti vrlo korisno pa to usvakako uvrstite. To se odnosi i na ne-tehničke pozicije u IT industriji (poput Project Managera, Product Ownera, Scrum Mastera, Business Analysta itd).
Previše specifičnih skraćenica ili tehnologija vezanih za dotičnu kompaniju i/ili projekt.
Radite li na primjer na projektu svojstvenom za određenu kompaniju ili industriju, preporučljivo je koristiti IT terminologiju ili skraćenice koje svi razumiju, neovisno o industriji. Na primjer, Jira ili Trello alati su poznati manje više svima, ali recimo „Vector - Adaptive Autosar“ vrlo vjerojatno nije. Ovo može posebice vrijediti ako imate iskustvo rada u projektno orijentiranim kompanijama, koje pružaju IT usluge klijentima iz mnogobrojnih industrija. Stoga, takve vrlo specifične stvari dobro je opisno objasniti ili barem staviti puno ime, a ne samo skraćenicu.
Dodatne najčešće greške u CV-ima kandidata (neovisno o industriji) su:
⛔ generički CV za svaku poziciju / ne prilagođavanje ključnih riječi
⛔ CV-i duži od 2 stranice (maksimalna dužina je 3 stranice s projektima u apendix-u)
⛔ Izbjegavajte klišeje (poput „timski igrač“, „komunikativna osoba s izraženim liderskim vještinama“, „inovativni programer/tester koji donosi dodanu vrijednost“)
⛔ nedostatak inputa preferira li se rad iz ureda, remote ili hibridni način rada
⛔ Izostanak linkova na Linkedin profil (potencijalno i druge mreže)
⛔ neadekvatna e-mail adresa (npr. gamer_boy87@gmail.com)
⛔ preuveličavanje istine vezane za iskustvo i/ili tehničke kompetencije
⛔ nema navedenog volonterskog iskustva (koje govori puno o vama i vašim vrijednostima)
⛔ CV nepotrebno uključuje i listu referenci (njih dostavljate isključivo na zahtjev)
⛔ CV ne prati i personalizirano motivacijsko pismo
⛔ „skakanje s posla na posao“ ili „rupe u zaposlenju“ bez objašnjenja
Sve od navedenih grešaka želite izbjeći u svom CV-u kako bi si maksimizirali šanse za poziv u sljedeći krug selekcije čim prije (najčešće je to intervju, ali može bi i neki oblik testiranja).
Uz dobru pripremu sigurni smo da rezultati neće izostati!
Originalni članak pripremljen ekskluzivno za ITkarijera.ba pročitajte ovdje.
Evo zašto svjesno želite „gubiti“ dragocjeno vrijeme na Linkedin-u
Za razliku od ostalih društvenih mreža, LinkedIn ima poseban cilj - povezivanje, razmjenu relevantnih informacija i poticanje poslovnih suradnji među korisnicima. To čini LinkedIn izuzetno moćnim alatom u rukama onih koji ga znaju ispravno koristiti.
U nastavku donosim nekoliko statistika koje to potkrepljuju:
korisnik Linkedin-a ima 2 puta veću platežnu moć u odnosu na prosječnog on-line korisnika
u svijetu je već više od 930 mijijuna članova Linkeidn-a, od kojih je u lipnju 2023. bilo 65 milijuna onih u kategoriji donosioca odluka
studija provedena na 3,600 visoko pozicioniranih osoba pokazala je da je njih 65% temeljem kvalitetnog “tought leadership” sadržaja na Linkedin-u značajno poboljšala svoju percepciju određenje kompanije. Njih 64% također je potvrdilo kako je ovaj kanal mnogo vjerodostojniji za procjenu kompetentnosti dobavljača od klasičnih marketinških materijala
52 milijuna ljudi svaki tjedan traži posao putem Linkedin-a, a 8 ih se zaposli svake minute
101 aplikacija za posao se šalje svake sekunde
u Hrvatskoj je već +850 000 korisnika
Hubspot-ovo istraživanje otkriva da je LinkedIn 277% efikasniji za generiranje lead-ova od Facebook-a ili Twitter-a
79% poduzeća koja koriste on-line kanale za promociju navode Linkedin kao odličan izvor generiranja lead-ova, a 43% ih je dobilo barem jednom klijenta direktno putem Linkedin-a
Linkedin je i kanal koji kreatori sadržaja smatraju najefikasnijim za konvertiranje pratitelja u kupce (detalji u nastavku)
I ne zaboravite, Linkeidn nije samo odličan alat ta pronalazak posla ili dolaska do novih klijenata. Putem njega možete pratiti relevantne trendove u odabranim industrijama, osluškivati što radi konkurencija ili pak dobiti odličan uvid u ponašanja i ključne izazove Vaše ciljne grupe.
Sada kada znate ove činjenice, što poduzimate kako biste odmah počeli strateški koristiti LinkedIn za rast Vašeg poslovanja?
Postoje neki preduvjeti koje morate ispuniti kako biste generirali upite potencijalnih klijenata putem LinkedIn-a, a dva osnovna su:
Imati potpuno optimiziran individualni (i po potrebi poslovni profil)
Imati jasnu strategiju stvaranja i dosljednog objavljivanja sadržaja kojemu niste Vi i/ili Vaša kompanija u fokusu, već koji pruža dodanu vrijednost vašoj ciljnoj publici i potiče ih na akciju
Ako želite istražiti kako Vam mogu pomoći u pronalaženju (boljeg) posla ili privlačenju dodatnih klijenata putem LinkedIn-a, zakažite uvodni sastanak ovdje ili pridružite se COTRUGLI Forumu na temu "LinkedIn profile that sells you and/or your company", koji će se održati 15. rujna 2023. u 18 h. Za više detalja i registraciju pratite COTRUGLI Business School i Game of Jobs kanale. Ne propustite ovu priliku da transformirate svoju prisutnost na LinkedIn-u i otključate nove mogućnosti za dobivanje (boljeg) posla i/ili dodatnih klijenata za svoju kompaniju!
10 najčešćih grešaka u CV-ima zaposlenih na visokim pozicijama
Očekivali bi da netko s mnogo „utakmica u nogama“ ima idealno koncipiran CV, ali u praksi mnogi menadžeri/menadžerice ili direktori/direktorice rade brojne greške prilikom kreiranja njihovih CV-a, a to im umanjuje šansu da dođu do sljedeće stepenice u karijeri koju priželjkuju.
Da li je razlog manjak vremena, fokusa, znanja ili kombinacija ovih faktora ne znam, ali znam da mi se mnogi od njih obraćaju za pomoć pri koncipiranju CV-a, motivacijskog pisma, optimizacije Linkedin profila, pripreme za intervjue, pregovore oko plaće ili ostalih ključnih elemenata u procesu selekcije ili karijernog rasta. Neki se pak, poput mene, nakon dugogodišnje korporativne karijere odlučuju za karijernu tranziciju i pokretanje vlastitog poslovanja pa zajedno radimo na definiranju i realizaciji poduzetničke ideje ili ih učim kako putem Linkedin-a mogu brzo doći do novih klijenata.
Za ovu prigodu, donosim Vam pregled 10 najčešćih grešaka u životopisima osoba na visokim pozicijama:
Fokus na zaduženja, a ne mjerljive rezultate – ovdje trebamo razlikovati nečiji standardni opis posla koji se očekuje da osoba obavlja na dotičnom radnom mjestu od mjerljivih pokazatelja radne uspješnosti na istom. Stoga u CV ne treba stavljati fraze poput “vođenje tima prodajnih predstavnika”. Probajte to preformulirati u nešto puno konkretnije poput “upravljanje timom od 7 prodajnih predstavnika koji su u 3 uzastopna kvartala u 2022. godini premašili prodajni plan u HORECA segmentu za 17 %”.
Predugačak CV - bez obzira koliko iskustva imate, trebali bi ga moći sumirati unutar 2 stranice. Dodati treću stranicu opravdano je jedino ukoliko navodite listu Vaših projekata i/ili publikacija. Sve više od toga je kontraproduktivno.
Previše operativnog, a nedovoljno strateškog fokusa. Za očekivati je da na menadžerskim i/ili direktorskim pozicijama većinu svog vremena posvećujete vođenju strateških inicijativa, ljudi ili revidiranju postojećih/uvođenju novih procesa s ciljem unapređenja poslovanja. Kod velikog broja CV-a koje vidim, često je fokus na operativnim dnevnim zadacima, a ne dugoročnijim strateškim inicijativama. Umjesto instantnog objašnjavanja radnih zadataka do detalja, radije prvo postavite “širu sliku” toga što i zašto radite. Tako ćete budućem poslodavcu olakšati da vizualizira dobrobit koju mu donosite te kako ćete se uklopiti u tim.
Klišeji – fraze poput “dokazani timski igrač s izraženim komunikacijskim i liderskim sposobnostima” ili “provjerena inicijatorica out-of-the-box ideja” ne znače ništa i samo troše vrijedni prostor u CV-u. Probajte biti konkretni i fokusirati se na mjerljive pokazatelje Vašeg rada. Na taj način budući poslodavci si mogu predočiti što mogu očekivati od suradnje s Vama.
Previše fokusa na nerelevantno iskustvo iz davne prošlosti – nema potrebe u detalje raspisivati iskustvo koje ste imali prije 10 godina, jer ono više nije relevantno. Fokusirajte se u maksimalno 5-6 natuknica opisati zadnje dvije pozicije, tj. one pozicije koje su relevantne za posao za koji aplicirate.
Jedan generički CV za sve ciljane poslove. Jedna od najvećih grešaka koje možete napraviti je koristit jedan generički CV za apliciranje na sve poslove od interesa. Prije svega dobro odaberite ciljanu poziciju te se svakako potrudite svoj CV i/ili motivacijsko pismo maksimalno prilagoditi poslu za koji aplicirate, koristeći relevantne ključne riječi (po uzoru na opis pozicije) i/ili pokušajte adekvatno reflektirati kompanijsku kulturu preferiranog poslodavca (često su detalji dostupni na web stranici, u medijima, a možete se i dodatno raspitati kod provjerenih zajedničkih kontakata). Kvaliteta svakako pobjeđuje kvantitetu.
Navođenje referenci. Reference NIJE potrebno navoditi na kraju CV-a. Možete pripremiti listu referenci, a poslodavac će Vam jasno dati do znanja trebate li ju i kada dostaviti.
Previše stručnih skraćenica. Krivo je pretpostaviti da svi znaju što znače skraćenice poput “AMC/IFSS” ili “A-CASI”, pogotovo ako se radi o nekim specifičnima za određenu kompaniju. Vrijeme koje regruteri imaju za „skeniranje“ Vašeg CV-a najčešće je vrlo limitirano i/ili prvo „skeniranje“ obavlja Applicant Tracking System (ATS). Fokusirajte se radije na širu sliku toga što je bio izazov te kako/uz koje rezultate ste ga riješili.
Nema navedenog volontiranja. Volontiranje govori mnogo o “stvarima” koje su Vam bitne mimo posla i novca tako da ukoliko imate iskustvo s volontiranjem i/ili humanitarnim radom, svakako ga navedite.
“Job-hopping” ili “rupe” u zaposlenju – ukoliko ste se relativno kratko zadržavali na pozicijama/mijenjali puno poslodavaca ili imali određene pauze tokom karijere bilo bi poželjno ukratko objasniti o čemu se radi. Imati „posloženu priču“ oko toga će Vam pomoći i pri samom intervjuu ako/kada do njega dođe.
Imajte na umu da postoji veliku broj drugih grešaka koje iskusni kandidati rade u CV-ima, da je redoslijed navedenih grešaka proizvoljan te da je navedeni pregled tek presjek mog iskustva posljednjih nekoliko godina.
Neke od ovih grešaka sigurno će Vas eliminirati iz daljnje selekcije pa je bolje da ih na vrijeme osvijestite i korigirate svoj CV.
Ukoliko želite istražiti kako Vam dodatno mogu pomoći u realizaciji još adekvatnije karijere, bez obaveze ovdje možete rezervirati besplatni uvodni razgovor.
Srdačan pozdrav i samo hrabro naprijed.
Vedran
Bez top Linkedin računa se ne računa
Neću reći da danas u biz svijetu bez Linkedin profila ne postojite, ali definitivno propuštate hrpu poslovnih prilika. A ako želite top rezultate, želite imati i top profil 🚀
Već više od 800 000 ljudi danas u Hrvatskoj ima kakav-takav Linkedin profil. Stoga, ako se želite istaknuti iz mase, potrebno je ne samo imati profil, već imati top profil 💯.
Top profil je onaj koji:
🧠 inteligentno prodaje Vas ili Vaše usluge/proizvod (ovisno što želite postići)
✅ ima optimalno popunjene sve sekcije
🧩 ima optimizirane ključne riječi kako bi se pojavljivali u pretragama / ima strateški definirane ključne poruke kako bi Vašu ciljnu grupu potaknuo na akciju
🐱🏍je autentičan i rezonira s Vama na pravi način (ovo je komotno moglo biti prvo na listi)
A što je s objavama?
E tu već pričamo o holističkoj Linkedin strategiji koja nadopunjuje top profil na idealan način. Ona definira točno što/kada/kako/kome/i zašto objavljujete s ciljem ostvarivanja konkretnih rezultata (npr. dobivanja boljeg posla, generiranja više prodajnih lead-ova i klijenata, jačanje profesionalnog osobnog branda itd).
Imajte na umu da je Linkedin specifična poslovna mreža gdje nam cilj nije bezglavo skupljati lajkove ili followere. Ovdje se definitivno držimo "kvaliteta prije kvantitete" pravila. Kroz svoje objave ovdje ne reklamirate samo sebe/svoje usluge, već prvenstveno poslovnoj zajednici dajete kvalitetan sadržaj s dodanom vrijednosti za njih. 🌱
Možete li složiti top profil sami? Možete, nije to rocket science. Ali trebate znati koga želite impresionirati, kako optimalno iskoristiti sve sekcije i opcije koje postoje iz marketinško/prodajne perspektive te odvojiti vrijeme da to sistematizirano napravite, ažurirate i pratite. I vjerujem da nećete znati iskoristiti neke vrlo važne, a dostupne opcije (npr. kako osigurati da netko na Vašem profilu vidi samo Vas/Vaše usluge, a ne konkurenciju). 🤯
Ukoliko trebate pomoć pri sastavljanju top profila koji će Vas odmah izdvojiti od konkurencije ili pak želite da zajedno razradimo personaliziranu Linkedin strategiju za postizanje željenih rezultata, javite se. U uvodnom besplatnom razgovoru ćemo brzo detektirati da li/kako Vam mogu pomoći.
Linkedin rulz 💪
Jeste li već otkrili svoj IKIGAI?
Nikad čuli za IKIGAI? Možda ste i čuli, ali ste ga zvali nekim drugim imenom. Radi se naime o japanskom konceptu sreće i dugovječnosti, tj. konceptu svrhe i motiva postojanja svih nas. IKIGAI je odraz onoga za što ste stvoreni i svega onoga što je Vama osobno vrijedno. To je razlog zbog kojeg svaki dan ustajete iz kreveta i djelujete na svim životnim poljima. 🧭
IKIGAI možemo lako preslikati i na poslovni svijet te ga u tom kontekstu definirati kao svrhu Vašeg profesionalnog postojanja. Nikako ne trebamo miješati nešto što radite iz nužde s pojmom IKIGAI. Velika većina nas treba zarađivati kako bi (pre)živjeli, ali to nije nužno naš IKIGAI. Pod tim pojmom se ne misli na našu egzistencijalnu potrebu. Naime, velika je razlika raditi ono što moramo i ono što želimo. 🤔
Recept za sretan i dug život je pronaći ono što voliš raditi i što se poklapa s onime što u stvari Vi jeste, a da je pritom korisno društvu i okolini te da možete ostvariti egzistenciju od toga. Na ovaj način ćete stvoriti idealan posao koji će biti i Vaša strast i misija i zanimanje i poziv. A i financijski aspekt neće izostati, jer ono što radite sljedeći svoj IKIGAI predodređeno je za uspjeh. 💰
Za sve Vas koji još niste otkrili čime se točno želite profesionalno baviti u svojoj karijeri, ne brinite, to je proces. Dolazak do krajnjeg cilja je putovanje, tj. može imati nekoliko etapa odnosno predkoraka. Ali već danas karijerno savjetovanje Vam može pomoći otkriti Vaš IKIGAI, tj. posao baš u Vašem „sweet spot“-u koji će Vas u potpunosti ispunjavati na svim potrebnim razinama. 🎯
I nikako nemojte biti u zabludi da jedino studenti ili neiskusniji sudionici tržišta rada još traže svoju idealnu karijeru. Začudili biste se koliko iskusnih mid/top menadžera ili menadžerica s kojima pričam nije ispunjeno svojim poslom. Mnogi nemaju dobar balans poslovnog i privatnog života te tragaju za promjenom ili zaokretom u karijeri.
Spremni na putovanje s ciljem pronalaska karijere koja zadovoljava sve IKIGAI kriterije?
Bez obaveze, rezervirajte uvodni besplatni razgovor na https://go.oncehub.com/Vedran kako bi istražili da li Vam mogu pomoći.
Moja priča - 16 godina rada, 17 naučenih lekcija i jedne naočale 👓
Smatram kako je na početku moje poduzetničke karijere u redu predstaviti svoju priču temeljem 16 godina rada i 17 naučenih lekcija na tom putu. Koristim kronološke natuknice* gdje redni broj označava godinu karijere, tj. iskustva. Bilo je tu zaista svega, pravi „ringršpil“ kako bi to Balašević nazvao 🎡.
Pa krenimo s prvom godinom…
1. Završavam Ekonomski fakultet u Zg i dajem otkaz u McDonalds-u. U vodećoj poslovnoj školi u JI Europi stalni posao ipak dobiva kolega sa faxa, a ne ja. Na izlazu se okrenem i pitam „a jel mogu volontirati kod vas?“ Mogu. NAUČENA LEKCIJA ➡ NEMA DUSTAJANJA 💪
2. Volontiram i vrlo brzo dobivam regularni ugovor. Učim sudjelovati na prvom projektu MBA stipendija i vodim prve intervjue s kandidatima. Kupujem prvu finu košulju. 👔 NAUČENA LEKCIJA ➡ ODIJELO POMAŽE UČINITI ČOVJEKA, ALI JEDINO AKO SI ČOVJEK I PRIJE ODIJELA
3. Po prvi put organiziram i vodim projekt dodjele MBA i Executive MBA stipendija u Bugarskoj. Prava godina i odmah 200+ prijava 🎰. Sjeda prvi bonus. LEKCIJA ➡ MOŽE SE, NIJE SCIENCE FICTION 👽
4. Samostalno vodim tržište Bugarske, sudjelujem i u dodjeli E/MBA stipendija i na drugim tržištima regije, polako gradim mrežu kontakata 🕸 ➡ NETWORKING OTVARA MNOGA VRATA
5. Upisujem i završavam MBA program, paralelno radim, često padam s nogu➡WORK-LIFE BALANS JE BITAN ⚖
6. Preuzimam zadatak vođenja društvenih mreža za poslovnu školu i uskoro dolazimo do +50000 pratitelja 🗺, po prvi puta imam asistenticu ➡ 1+1 = 3
7. u Americi polažem MBTI® certifikat i s kolegicom pokrećem uslugu HR konzaltinga u poslovnoj školi ➡ SVIJET JE GLOBALNO SELO, A HRVATSKA JE PREDIVNA 🌍
8. uspješno odrađujem prve HR konzalting projekte s korporativnim klijentima ➡ POSTOJE SUPER FIRME I IZVAN VAŠA 4 ZIDA 👀
9. Odlučujem istražiti što još postoji na tržištu. Otvaram svoju prvu kompaniju i radim kao vanjski suradnik za globalnu Executive Search asocijaciju kao headhunter i strateški asistent Upravi ➡ I TOP MANAGERI SU LJUDI OD KRVI I MESA 🧐
10. upoznajem razne industrije i konzultante iz cijelog svijeta 🌎 ➡ PAZI NA KULTUROLOŠKE RAZLIKE
11. dolazi do smjene Uprave i raskidaju mi suradnju bez pravog objašnjenja➡U POSLU IMA I POLITIKE 🎭
12. Odlučujem se specijalizirati za IT Recruitment. Cijeli GO se pripremam i dobivam posao Senior/Lead IT Recruitera u multinacionalnoj IT firmi ➡ RAD I UPORNOST SE ISPLATE 💪
13. Zajedno sa super timom zapošljavamo i do 70 ljudi godišnje, ali uvijek „može više“. Postavljam relokacijsku strategiju, radim kao interni trener, uključujem se u globalne projekte. Zbog previše rada na laptopu trebam prve naočale 👓 ➡ REĆI „NE“ JE NEKAD NEOPHODNO ⚖
14. Često dolaze poruke drugih recruitera, većinom neinteresantne. Ipak pričam s par firmi, dobivam dvije ponude također za globalne IT firme. Na kraju prihvaćam onu veću iako mi od početka nešto govori da „to nije to“. ➡ NIJE SVE U NOVCU + SLUŠAJ SVOJ INSTINKT 🤔
15. Makroekonomska situacija ne ide kompaniji u prilog, nema posla, ne učim novog koliko bi želio, frikcije unutar tima, raskidamo suradnju. Odlučujem pokrenuti Game of Jobs.➡ JEDNA ZATVORENA VRATA OTVARAJU BAR DVOJE NOVIH 🚪
16. Pokrećem svoju kompaniju i radim na pripremi cijele priče. Nikad više nisam sjedio za laptopom, ali je ponovno uzbudljivo, ima smisla i puni me energijom 🔋. Prvi klijent dogovoren. Četiri potencijalna u pregovorima. ➡ RADITI ZA SEBE SKROZ JE DRUGAČIJE (s vremenom javim točno u kojem smislu ⌚)
*loš sam s godinama pa zadržavam diskrecijsko pravo da sam negdje pobrkao kronologiju, al trudio sam se da bude što preciznije
Tijekom cijele karijere i života nosim jedne naočale koje nikad ne skidam. Kakve točno? Stakla s filterom koji propušta optimizam i znanje, a odbija negativizam i ego. 👓 A u zadnje vrijeme imam i osjećaj da mi se vid blago izoštrio 😊
Karijerno savjetovanje - 7 znakova da Vam treba i 3 da Vam NE treba
Karijerno savjetovanje nije za svakoga. Karijerni savjetnik zna kako Vaše osobne i profesionalne kvalitete iskoristiti na pravi način, s ciljem ostvarivanja Vašeg karijernog cilja, ali samo ako ste spremni na ovakvu suradnju i preuzimanje svog dijela odgovornosti.
Odgovornosti karijernog savjetnika (ili savjetnice) su:
🎯 otkriti i usuglasiti koji karijerni cilj (ili ciljeve) klijent (ili klijentica) želi ostvariti
👁 potaknuti proces osobne spoznaje i introspekcije
🧩 stimulirati proces dolaženja do rješenja i odabira konkretnog plana djelovanja
🚀 fokusirati se na pronalaženje trenutnog rješenja, ali imati u vidu i dugoročne karijerne aspiracije klijenta ili klijentice
🤠 držati klijenta odgovornim za realizaciju zacrtanog karijernog cilja
7 znakova da trebate razmisliti o angažiranju karijernog savjetnika
😵 Trenutni posao daje Vam osjećaj “grča u želucu” i/ili anksioznosti
🦿 Mučite se s pronalaskom posla i jedino što dobivate su generičke odbijenice
😪 Vaš profesionalni imidž/brand nije na zavidnom nivou
⚓ Ništa se ne događa po pitanju Vašeg karijernog napretka
🌪 Izazovno Vam je izdvojiti se iz mase na tržištu rada
⛈ Borite se s osobnom motivacijom i/ili često sumnjate u sebe
🤔 Ambiciozni ste i znate da zaslužujete više
3 ZNAKA DA NE TREBATE KARIJERNOG SAVJETNIKA:
1. Smatrate kako karijerni savjetnik ima sve odgovore i kako će Vam sigurno naći posao. Career Strategist nije mađioničar i ne posjeduje čarobni štapić. Ukoliko je uvjeren da Vam može pomoći, dogovoriti ćete sastanak. U protivnom, pravi Carrer Strategist će Vam već na inicijalnom besplatnom telefonskom razgovoru otvoreno reći da ne vidi kako može riješiti Vaš izazov. Na kraju dana, finalna odgovornost za postizanje cilja je na Vama i ovisi o brojnim faktorima van naše kontrole. Ukoliko smatrate kako se „zvijezde nikako neće posložiti u Vašem slučaju“ i niste spremni na preuzimanje odgovornosti za svoj karijerni put, karijerno savjetovanje nije za Vas.
2. Niste spremni saslušati, preispitati i nanovo evaluirati sami sebe te izaći iz zone komfora po potrebi (npr. pri profesionalnom umrežavanju)
3. Vrlo teško se otvarate ili povjeravate drugima. Bilo da želite bolji posao, napredovanje u odnosu na postojeću poziciju, ispunjenje na trenutnom poslu ili bolji balans poslovnog i privatnog života, svatko od Vas može koristit profesionalne usluge karijernog savjetnika kako bi ostvario neke od tih ciljeva – ali jedino ukoliko ste spremni na takvo putovanje.
Za kraj, vjerujte da u traženju posla sudbina ne igra nikakvu bitnu ulogu, a slično je i s razvojem poslovanja. Ključni faktor ste upravo Vi te je stoga važno da strateške poteze povučete na pravi način. „Game of Jobs“ i ja smo tu je kako bi Vam pomogli u tome, već danas. 🧩